Blockchain Educatie in Nederland

Stichting Bitcoin Nederland werkt al sinds 2013 aan educatie en bewustwording in onze scholen en gemeenschappen.

Onze Blockchain Educatieve Raad richt een educatieve raad op om studenten te laten experimenteren met Bitcoin, Blockchain en nieuwe tools te gebruiken voor het beheren van wereldwijde samenwerking. In het verleden hebben studenten laten zien dat ze innovatieve oplossingen naar voren schuiven en de toon zetten voor het gebruik van nieuwe technologieën. Facebook experimenteerde bijvoorbeeld met sociale media-paradigma’s op universiteitscampussen om het op te bouwen tot ’s werelds grootste sociale netwerk.

Bitcoin en Blockchain zijn de nieuwe breedband. Studenten zijn native naar sociale media en communiceren zonder te denken aan grenzen of afstand tussen vrienden. De wereld is meer verbonden dan ooit geweest. Traditionele financiën, zoals de instellingen die ons confronteren met “kantooruren”, “internationale transfersommen”, “papierwerk” en websites gemaakt in de jaren 90, zorgen ervoor dat onze wenkbrauwen fronsen en eisen dat onze hogere verwachtingen worden ingeleverd. Traditioneel bankieren kan eenvoudigweg niet concurreren met een systeem dat leeft op het meest verspreide en geprefereerde communicatiekanaal ter wereld: het internet.

Daarom hebben we Generation Blockchain sinds 2014 versterkt. Generation Blockchain bestaat uit jonge, gepassioneerde, ambitieuze studenten die enthousiast zijn over de implicaties van zowel bitcoin als de onderliggende openbare Blockchain. We streven ernaar om campussen wereldwijd te verbinden om ideeën uit te wisselen en samen te werken bij innovatieve universiteiten op verschillende campussen. We hosten hackathons in de VS en wereldwijd via fysieke en online hackathons om studenten aan te moedigen de mogelijkheden van Blockchain-technologie te verkennen. We werken ook samen met bedrijven uit de industrie om stageplaatsen, gratis tickets en toegang tot conferenties te bieden, en ondersteuning bij het bouwen van lokale clubs en initiatieven.

De Bitcoin Foundation introduceert het Nederlandse hoofdstuk van deze Educatieve Raad. We geloven dat het beste pad naar de toekomst voor studenten is om te experimenteren en deze technologie met anderen op hun campussen te verkennen. We willen een leuk en vindingrijk netwerk van studenten creëren die ambitieus zijn over deze technologie en elkaar inspireren om een ​​impact te hebben op onze toekomst. Wij geloven dat het activeren van nieuwsgierigheid in studenten op Blockchain technologie eenvoudig en duidelijk is: een applicatie aanbieden die zo bruikbaar is die niet te weerstaan is.

Stuur een e-mail van tevoren naar hello@bitcoinwednesday.com om ons te laten weten of u bij ons kunt aansluiten. Als je niet in staat bent om te komen, maar nog steeds graag meer wilt weten over deelname, stuur dan ook een e-mail.

P.S. RSVP op BitcoinWednesday.com